eTwinning

10/01/2022

09/11/2021

12/06/2020

 

Κατά τη διάρκεια της Σχολικής Χρονιάς 2019-2020 η ΣΤ1 τάξη κάτω από την καθοδήγηση της δασκάλας των Αγγλικών κ. Στεργιανής Αγιομαμίτου, συμμετείχε στο έργο “Countdown to the Tokyo Olympics 2020”.  Στο έργο συμμετείχαν και άλλα 25 σχολεία από πολλές χώρες της Ευρώπης.

Οι μαθητές/τριες κάθε μήνα έπρεπε να ολοκληρώσουν μια διαφορετική εργασία – πρόκληση και μέσα από αυτή να επικοινωνήσουν και να διαδράσουν με τα παιδιά στις υπόλοιπες χώρες μέσω της ειδικής πλατφόρμας.

Αρχικά οι μαθητές συστήθηκαν μέσα από ένα γράμμα που η δασκάλα της τάξης κ. Κασιώρα Μαρία, μετέφερε προσωπικά σε ένα από τα σχολεία-το Loretto High School – στο Μάντσεστερ της Αγγλίας.

Στα πλαίσια του μαθήματος της Αγγλικής γλώσσας, οι μαθητές/τριες έγραψαν κείμενα χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Padlet όπου παρουσίασαν το αγαπημένο τους άθλημα και Ολυμπιονίκη, μίλησαν για τις Ολυμπιακές Αξίες και δημιούργησαν αφίσες.

Με τη βοήθεια της δασκάλας τους, την κ. Κασιώρα, δημιούργησαν Padlet όπου συνέκριναν τους Αρχαίους Ολυμπιακούς  Αγώνες με τους Σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Με την επίβλεψη των δασκάλων τους, κ. Κασιώρα  και της κ. Αγιομαμίτου, οι μαθητές έφτιαξαν χειροποίητες χριστουγεννιάτικες κάρτες τις οποίες αντάλλαξαν με τους μαθητές των άλλων κρατών και επισκέφτηκαν το Ολυμπιακό Μουσείο στη Θεσσαλονίκη,  απ’ όπου άντλησαν πληροφορίες για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες.

Επίσης, στο μάθημα της Αγγλικής γλώσσας προσπάθησαν να γνωρίσουν την ιαπωνική κουλτούρα, καθώς οι Αγώνες θα πραγματοποιηθούν στην πρωτεύουσα της Ιαπωνίας ,το Τόκυο. Ειδικότερα, διερεύνησαν και δημιούργησαν συνεργατικό έγγραφο (google.doc) με qr code (για διάχυση των πληροφοριών) στο οποίο συνεργάστηκαν με μαθητές άλλων χωρών για να παρουσίασαν τους κανόνες συμπεριφοράς που πρέπει να γνωρίζουν όσοι ταξιδέψουν στην Ιαπωνία. Άλλες ομάδες δημιούργησαν e-book με πληροφορίες για τη χώρα “Japan” και e-book (ιστορία/ κόμικ) με τίτλο « Mr Pack travels to Japan».  Διάλεξαν ακόμη και τους αθλητές που πιστεύουν ότι θα φέρουν μετάλλια στη χώρα μας δημιουργώντας αφίσες “Greek Olympic Hopefuls”.

Στα πλαίσια της διαθεματικότητας δούλεψαν και στα Ελληνικά συζητώντας κυρίως με αφορμή κείμενα όπως « Ο Θωμάς» της Λίτσας Ψαραύτη που πραγματεύεται την προσπάθεια που καταβάλλουν οι αθλητές της ζωής, τα παιδιά με αναπηρία, για να συμμετέχουν σε Παραολυμπιακούς Αγώνες. Στα πλαίσια της διαθεματικότητας επίσης δούλεψαν και στα Γαλλικά με την καθοδήγηση της δασκάλας των Γαλλικών κ. Πολύχρου Ασημίνας.

Στο συνεργατικό πρόγραμμα eTwinning με θέμα τους Ολυμπιακούς αγώνες στο Τόκυο το 2020 συμμετείχε το τμήμα Γαλλικής Γλώσσας της Στ΄τάξης του 20ου ΔΣ Καλαμαριάς με δυο ψηφιακές δραστηριότητες :

  • Δημιουργία συννεφόλεξων με θέμα τη χώρα της Ιαπωνίας
  • Δημιουργία ψηφιακού τοίχου, όπου δημοσίευσαν :

α) φωτογραφίες και λεζάντες από αθλήματα των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων

β) διαδραστικό/διαδικτυακό κουίζ για τους γαλλόφωνους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων

   Οι μαθητές των γαλλικών μέσα από το πρόγραμμα eTwinning  κατάφεραν :

  1. να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τη χώρα που θα φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς αγώνες, τον πολιτισμό της και τα αξιοθέατά της
  2. να κάνουν γνωστά τα αθλήματα και τον πολιτισμό της αρχαίας Ελλάδας, στους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων
  3. να μοιραστούν τις γνώσεις τους με τους γαλλόφωνους μαθητές-συνεργάτες
  4. να χρησιμοποιήσουν λεξιλόγιο στη γαλλική γλώσσα
  5. να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες μέσω διαδραστικών/διαδικτυακών δραστηριοτήτων
  6. να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους

Οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Μουσικής και Φυσικής Αγωγής κ. Τσαλίκη Μαρίας και κ. Ποζίδου Μαρίνας ηχογράφησαν τον Ολυμπιακό Ύμνο και δημιούργησαν video-clip με φωτογραφίες που αναπαριστούν Αρχαία Ολυμπιακά Αθλήματα. Οι φωτογραφίες δημιουργήθηκαν με τις τεχνικές του μαύρου θεάτρου και του θεάτρου σκιών. Επίσης έγραψαν χαϊκού με θέμα τον Ολυμπισμό.

Το project «φρέναρε» απότομα, λόγω της πανδημίας, αλλά δεν διακόπηκε. Και μπορεί οι Ολυμπιακοί Αγώνες να αναβλήθηκαν για την επόμενη χρονιά, όμως τα παιδιά έφεραν τα μετάλλια στη χώρα μας μέσα από τα e-sports που πήραν μέρος.

1 χρυσό , 4 ασημένια και 4 χάλκινα είναι η συγκομιδή του σχολείου μας για την Ελλάδα.

Για περισσότερες πληροφορίες και ψηφιακή παρουσίαση των δραστηριοτήτων μπείτε στον σύνδεσμο εδώ.

Το σχολείο μας βραβεύτηκε με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας και στη συνέχεια απέσπασε και την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας!

Εθνική Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται στα έργα eTwinning που κατάφεραν να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο ποιότητας πληρώντας μια σειρά από κριτήρια που έχουν τεθεί από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Εθνικές Υπηρεσίες Υποστήριξης της δράσης. Η ετικέτα ποιότητας είναι η απτή αναγνώριση στους εκπαιδευτικούς, μαθητές και τα σχολεία για το υψηλό επίπεδο των e-Twinning δραστηριοτήτων τους. Στους μαθητές, προσφέρει μία ενίσχυση στην προσπάθειά τους, και στο σχολείο γενικότερα, μία δημόσια επιβεβαίωση της δέσμευσής του για την ποιότητα και την ειλικρίνεια σε μία ευρωπαϊκή συνεργασία.

Η Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται από την ΚΥΥ (Κεντρική Υπηρεσία Στήριξης) που εδρεύει στις Βρυξέλλες, στα σχολεία που συμμετέχουν σε μία συνεργασία και τα οποία έχουν βραβευθεί με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας, αποτελεί ένα δεύτερο δείγμα επιτυχίας και καταδεικνύει ότι το έργο ανταποκρίνεται σε ένα ορισμένο Ευρωπαϊκό πρότυπο.

Για περισσότερες πληροφορίες και ψηφιακή παρουσίαση των δραστηριοτήτων μπείτε στον σύνδεσμο εδώ.


e-tw_06

Γράμμα από τα παιδιά της Β2 τάξης του Γ' Δημοτικού Σχολείου Ιδαλίου (Κύπρος)

Γράμμα από τα παιδιά της Β2 τάξης του Γ’ Δημοτικού Σχολείου Ιδαλίου (Κύπρος)

 

Ιδαλία, καλωσόρισες στη Θεσσαλονίκη! Καλή ξενάγηση...

Ιδαλία, καλωσόρισες στη Θεσσαλονίκη! Καλή ξενάγηση…

e-tw_03 e-tw_04 e-tw_05

Τα σχόλια έχουν κλείσει.